Stanowisko Instytutu Rozwoju Warszawy ws Urządzeń Transportu Osobistego

Podczas briefingu prasowego prezes IRW Jacek Wojciechowiczprzedstawił stanowisko ws UTO na terenie Warszawy.

Stanowisko Instytutu Rozwoju Warszawy ws Urządzeń Transportu Osobistego

Władze Instytutu Rozwoju Warszawy z zadowoleniem przyjmują fakt dynamicznego rozwoju Urządzeń Transportu Osobistego (UTO) na terenie Warszawy. Każdy ekologiczny pomysł powinien mieć wsparcie zarówno władz centralnych jak i samorządowych. Bardzo popularnym środkiem transportu stały się hulajnogi elektryczne, które bardzo szybko stały się elementem stołecznej przestrzeni miejskiej. Jednak sytuacja związana z używaniem tego rodzaju sprzętem wymaga uporządkowania w kilku kwestiach.
Instytut Rozwoju Warszawy stoi stanowisko, że Ministerstwo Infrastruktury powinno przygotować odpowiednie rozwiązania prawne związane między innymi z ustaleniem statusu kierującego hulajnogą elektryczną. Zdaniem IRW hulajnogi elektryczne powinny poruszać się po ścieżkach rowerowych. W wyjątkowych sytuacjach należy rozważyć dopuszczenie jazdy na chodniku, jednak z zastrzeżeniem, że prędkość nie powinna przekraczać 10 km na godzinę. Powinno też się ustalić odpowiednie kryteria bezpieczeństwa jak między innymi wprowadzenie zapisów, że dzieci do lat 15 powinny poruszać się takim sprzętem w kasku.
Bardzo ważną rolę do odegrania ws UTO mają również władze Warszawy. Ratusz powinien wspólnie z firmami, które świadczą usługi wypożyczenia hulajnóg elektrycznych przeprowadzić kampanię edukacyjną mającą na celu uświadomić użytkowników w jaki sposób należy korzystać z tych urządzeń, aby było bezpiecznie i była poszanowania przestrzeń miejska.
Instytut Rozwoju Warszawy bardzo pozytywnie odnosi się do pomysłu Warszawskiego Forum Samorządowego, które postuluje uporządkowanie kwestii parkowania między innymi poprzez wprowadzenie specjalnej infrastruktury parkingowych dla jednośladów, w tym hulajnóg elektrycznych.
Zarząd IRW wyraża nadzieję, że zarówno Ministerstwo Infrastruktury jak i władze m.st. Warszawy sprostają tym kwestiom, które wymagają skutecznych rozwiązań.

WIĘCEJ

Debata IRW “Rozwój czy stagnacja – wyzwania architektoniczne dla Warszawy”

Wczoraj w siedzibie SARP odbyła się debata “Rozwój czy stagnacja – wyzwania architektoniczne dla Warszawy” organizowana przez Instytut Rozwój Warszawy. Na debatę złożyły się dwa bloki: panel oraz pytania od licznie zgromadzonej publiczności. W panelu wzięli udział: Mariusz Ścisło – prezes Stowarzyszenia Architektów Polskich, Jacek Wojciechowicz – prezes Instytutu Rozwoju Warszawy, profesor Zygmunt Niewiadomski – kierownik Katedry Prawa Gospodarczego Szkoły Głównej Handlowej, Grzegorz Kaczorowski – Biuro Rozwoju Gospodarczego m.st. Warszawy oraz Paweł Putkowski – prezes Oddziału Warszawskiego Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Debatę poprowadził Ernest Bodziuch z Polsat News.

Podczas debaty poruszono kwestie tego, co do tej pory udało się zrobić w zakresie architektury i planowania przestrzennego na terenie Warszawy. Uczestnicy panelu jednoznacznie zgodzili się, że Warszawa na przełomie ostatnich lat dobrze wykorzystała swoją szansę, a nie mogło to się odbyć bez udziału prywatnych inwestorów. W serii pytań od publiczności dominowały kwestie związane z planami miejscowymi oraz rozwoju dzielnic oddalonych od centrum miasta.

Debata odbyła się ramach cyklu spotkań IRW “Jaka Warszawa?”.

WIĘCEJ

Wojciechowicz: Z pustego nikt nie naleje

Przypominamy o debacie “Rozwój czy stagnacja – wyzwania architektoniczne dla Warszawy”, która odbędzie się 25 kwietnia (czwartek) o godz. 17.30 w siedzibie SARP przy ul. Foksal 2.
Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z artykułem autorstwa prezesa IRW Jacka Wojciechowicza (jako wiceprezydent odpowiedzialny m.in. za rozwój Warszawy i architekturę), który jest wprowadzeniem do dyskusji.

Artykuł dostępny jest pod linkiem:
https://www.rp.pl/Publicystyka/190429940-Warszawa-Z-pustego-nikt-nie-naleje.html

WIĘCEJ

Radna Jaruzelska wspiera pomysł Jacka Wojciechowicza

W internetowej części Porannej rozmowy w RMF FM Monika Jaruzelska zadeklarowała, że zajmie się tematem 500 Plus dla dzieci z domów dziecka.Ichsytuacja finansowa i pod każdym życiowym względem jest dużo gorsza niż większości dzieci w rodzinach. I dzieci te nie dostają 500 plus. Pieniądze to mogłyby brać domy dziecka i mogłyby je przekazywać dzieciom. Jeśli chodzi o Warszawę, to jest około 700 dzieci, więc to jest koszt około 3 mln 800 tys. – mówiła – warszawska radna SLD –  i wyjaśniła: to pomysł Akcji Warszawa Jacka Wojciechowicza.Został on przegłosowany w zeszłym roku na jednej z rad Warszawy. Nic w tej sprawie się nie ruszyło. To mi się wydaje głęboką niesprawiedliwością wobec tych dzieci – dodała.

Czytaj więcej na:

https://www.rmf24.pl/news-monika-jaruzelska-nauczyciele-nie-maja-innej-mozliwosci-niz-,nId,2939249

WIĘCEJ

Debata miejska nt parkowania w Warszawie z udziałem prezesa IRW

7 marca o godz. 18 odbędzie się publiczna debata nt parkowania w Warszawie zorganizowana przez Instytut Badań Przestrzeni Publicznej

Zaproszeni goście to:
Jacek Wojciechowicz
Andrzej Brzeziński
Grzegorz Buczek
Janusz Iwaszkiewicz

Dyskusję prowadzić będzie: Sławomir Lorenc

Wejście przez główną bramę ASP, budynek po prawej, parter, sala 50.

WIĘCEJ

Stanowisko IRW w sprawie obwodnicy Śródmieścia

Instytut Rozwoju Warszawy wyraża zaniepokojenie z powodu propozycji władz miasta przesunięcia w czasie budowy odcinka obwodnicy Śródmieścia. To zła wiadomość nie tylko dla mieszkańców Pragi, ale również dla wszystkich warszawiaków. 

Ten odcinek obwodnicy, stanowiący element systemu komunikacyjnego miasta, to mniejsze korki na Pradze, mniej samochodów w centrum, wygoda mieszkańców i pozytywne skutki dla środowiska.

Jak widać na przykładzie obwodnicy Śródmieścia, nowe władze miasta nie tylko nie realizują swoich obietnic wyborczych (np. trzecia i czwarta linia metra), ale dokonują cięć inwestycji, które były zapisane w budżecie jeszcze przed wyborami. To bardzo zła wiadomość dla mieszkańców Warszawy, gdyż jest ona symptomem hamowania rozwoju miasta, a nie – jak to obiecano w wyborach – dalszego dynamicznego rozwoju. 

Jeśli władze miasta nie zmienią swojej polityki, będą miały duży problem z zachowaniem dotychczasowego standardu rozwoju miasta. Instytut Rozwoju Warszawy przypomina, że tylko rozwój może zapewnić odpowiednie środki na programy tzw. „miękkie”, a jednocześnie umożliwić realizację zaplanowanych inwestycji. Wyrażamy zaniepokojenie faktem, że polityka ratusza nie zmierza w tym kierunku.

WIĘCEJ

Warszawiacy popierają referendum

Ponad 1200 podpisów popierających wniosek o referendum ws. przyszłości Lotniska Chopina zebrali organizatorzy referendum w sześć godzin na Nowym Świecie. Akcja zbierania podpisów oficjalnie ruszyła w niedzielę.

WIĘCEJ