Podczas briefingu prasowego prezes IRW Jacek Wojciechowiczprzedstawił stanowisko ws UTO na terenie Warszawy.

Stanowisko Instytutu Rozwoju Warszawy ws Urządzeń Transportu Osobistego

Władze Instytutu Rozwoju Warszawy z zadowoleniem przyjmują fakt dynamicznego rozwoju Urządzeń Transportu Osobistego (UTO) na terenie Warszawy. Każdy ekologiczny pomysł powinien mieć wsparcie zarówno władz centralnych jak i samorządowych. Bardzo popularnym środkiem transportu stały się hulajnogi elektryczne, które bardzo szybko stały się elementem stołecznej przestrzeni miejskiej. Jednak sytuacja związana z używaniem tego rodzaju sprzętem wymaga uporządkowania w kilku kwestiach.
Instytut Rozwoju Warszawy stoi stanowisko, że Ministerstwo Infrastruktury powinno przygotować odpowiednie rozwiązania prawne związane między innymi z ustaleniem statusu kierującego hulajnogą elektryczną. Zdaniem IRW hulajnogi elektryczne powinny poruszać się po ścieżkach rowerowych. W wyjątkowych sytuacjach należy rozważyć dopuszczenie jazdy na chodniku, jednak z zastrzeżeniem, że prędkość nie powinna przekraczać 10 km na godzinę. Powinno też się ustalić odpowiednie kryteria bezpieczeństwa jak między innymi wprowadzenie zapisów, że dzieci do lat 15 powinny poruszać się takim sprzętem w kasku.
Bardzo ważną rolę do odegrania ws UTO mają również władze Warszawy. Ratusz powinien wspólnie z firmami, które świadczą usługi wypożyczenia hulajnóg elektrycznych przeprowadzić kampanię edukacyjną mającą na celu uświadomić użytkowników w jaki sposób należy korzystać z tych urządzeń, aby było bezpiecznie i była poszanowania przestrzeń miejska.
Instytut Rozwoju Warszawy bardzo pozytywnie odnosi się do pomysłu Warszawskiego Forum Samorządowego, które postuluje uporządkowanie kwestii parkowania między innymi poprzez wprowadzenie specjalnej infrastruktury parkingowych dla jednośladów, w tym hulajnóg elektrycznych.
Zarząd IRW wyraża nadzieję, że zarówno Ministerstwo Infrastruktury jak i władze m.st. Warszawy sprostają tym kwestiom, które wymagają skutecznych rozwiązań.